Wednesday, April 4, 2012

DIA : EPISOD 2

"Afi! Cepat tunjukkan kita lukisan terbaru awak!" muka Nisa nampak seperti bersungguh-sngguh untuk tengok lukisan terbaru aku. Memang dia macam ini. Setiap kali aku lukis pasti dialah yang akan teruja untuk lihat.

Aku mengeluarkan sekeping kertas lukisan dari sebuah fail yang besar. "Ini ha, tak lawa pun.."
Aku memang suka merendah diri. Sejak dari kecil memang sifat aku begitu. Hinggakan aku rasa sikap aku ini adalah kelemahan aku sendiri. Sikap inilah yang menjadikan aku rasa kurang yakin pada diri sendiri, sikap ini jugalah yang menghalang untuk aku melangkau dari apa yang aku ada.....Sungguh memalukan...

"Lawalah~ comel2 kartun awak buat..pandai eh awak lukis.." setiap kali melihat lukisan aku memang tidak putus-putus pujian dikeluarkan dari mulutnya. Ergh, aku tak pasti sama ada dia ikhlas puji atau tak..Tapi aku peduli apa. Janji dapat lihat senyuman dia tu pun dah cukup. Aku ambil ia sebagai pujian~

"Afi, teruskan melukis ye..nnti dah jadi terkenal jgan pulak lupakan kita.." kata Nisa. Fullstop...

Aku hanya senyum. Ntah kenapalah setiap kali aku bercakap dengan Nisa aku jadi macam ni.
Satu saat tu bila nak bercakap dengan dia, aku akan tertunduk~
Bukan kerana malu tapi ntahla...satu perasaan yang susah aku nak cakap.
Nisa dengan aku pun sebenarnya tak pernah bersembang perkara yang panjang-panjang. Jika ada pun melalui laman sosial di internet. Memang aku terasa aku ni loser ~...

Balik saja rumah, aku membaringkan badanku ke atas katil...
Suatu hari nanti aku akan takle Nisa....
haha...aku ketawa seorang diri. 
Sudah bertahun aku bercakap benda yang sama...
Dari awal Nisa belum berkawan dengan aku hinggalah aku berjaya bercakap dan berkawan dengannya....

Mungkin Tuhan hanya menghadkan perhubungan aku dan dia sampai situ saja kut...
Apapun aku patut bersyukur sebab sebelum ni Nisa langsung tak pernah bercakap dengan aku...
cuma sejak akhir-akhir ni, macam ada satu keajaiban. Nisa bercakap dengan aku lalu makin lama semakin akrab pulak...huhu~

No comments:

Post a Comment