Thursday, April 5, 2012

DIA : EPISOD 4

Di sebuah kedai buku. Aku suka pergi ke kedai buku yang terletak berhampiran dekat rumah aku..
Tujuannya untuk membelek buku-buku novel terkini. Sedang memerhati satu persatu susunan buku-buku novel di rak. Mata aku tertacap pada sebuah buku. Novel yang aku cari!Tinggal satu je...Baik aku ambil cepat. Lantas tangan aku segera untuk mencapai buku tersebut akan tetapi dalam masa yang sama ada tangan lain yang lebih laju. PULAK dah!!!

Tngan itu milik seorang gadis.  Dia melihat aku. Dia senyum~ "ehehe, maaf saya dah pegang dulu." lalu laju je dia pergi ke kaunter untuk pembayaran. Erk...Aku tak dapat berkata apa-apa. Dalam hati sebenarnya dah menangis teriak-teriak.... Tak guna punya pompuan...Aku akan ingat muka dia sampai bila-bila...eeee geram...

Akhirnya aku akur lalu keluar dari kedai buku tersebut (dengan tangan kosoong~~~~). Bila aku keluar je, aku nampak gadis tu berdiri depan aku. Dia senyum. Ceh Buat apa ko senyum tu ha? Sronok lah dapat beli buku tu kannnn~~~ dalam hati aku cakap camtuh~

"Saya sebenarnya serba salah.." kata gadis tu. "tak apalah...novel je pun..." ahhh..apa yang aku cakap ni...ye sebenarnya aku akui, bila tiba kena bercakap, aku memang lemah....aku tak pandai bercakap...
Orang kata introvert memang camni. Lemah dalam komunikasi...Kalau bercakap bnyk orang lain tak akan faham...

Aku pun berpusing dari arahnya. Malas nak cakap...dah la perasaan kecewa ada lagi.

"Awak..." gadis tu panggil lagi. Aku toleh. Dia sengih-sengih. "Saya Lia. Awak Afi kan?"

eh, dia tau nama aku?

"Macam mana awak tau nama saya? Kita satu sekolah ye?" aku menduga.

"Mestilah...awak senior saya...sya bawah awak setahun~" terang Lia.  Gadis comel dan muka seakan budak-budak tu membuatkan aku fikir dia sepatutnya bawah aku dua atau tiga tahun...Macam budak form2-form1.

Hari itu merupakan hari perkenalan aku dan Lia...
Dan sejak hari itu kami mula berkawan~

No comments:

Post a Comment